Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przeprowadził postępowanie wyjaśniające, którego celem było zebranie informacji o rynku usług transportu kontenerowego drogą lądową do i z krajowych portów morskich. Działania te są odpowiedzią na zgłoszenie złożone przez dwóch operatorów transportu intermodalnego organizujących przewozy kolejowe, tj. PCC Intermodal SA z siedzibą w Gdyni oraz LOCONI Intermodal SA z siedzibą w Gdyni, wspierane przez Polską Izbę Spedycji i Logistyki w Gdyni.
Polska Izba Spedycji i Logistyki prowadziła w imieniu operatorów intermodalnych negocjacje z DCT Gdańsk w sprawie „opłaty manipulacyjnej za obsługę kolejową” za każde TEU wjeżdżające lub wyjeżdżające do i z terminalu drogą kolejową. W dni powszednie opłata wynosi 4,6 euro, a w soboty, niedziele i święta wzrasta o 50, 100 i 150 proc. Otrzymaliśmy komentarz w tej sprawie od przedstawicieli gdańskiego terminalu.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie